1. REKLAMACJA TOWARÓW.
2. ZWROT BEZ PODANIA PRZYCZYNY /ODSTĄPIENIE OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ.
3. OBOWIĄZEK NIEODPŁATNEGO ODBIORU ZUŻYTEGO SPRZĘTU POCHODZĄCEGO Z GOSPODARSTW DOMOWYCH.
Każdy zakupiony u nas towar można reklamować jeżeli:
1. Towar dotarł do klienta uszkodzony podczas transportu.*
2. Na skutek pomyłki dostarczony został towar inny lub o znacząco innych cechach niż określone w ofercie lub zamówione przez nabywcę.*
3. Podczas pierwszych oględzin/testu okazuje się że przedmiot nie nadaje się do użytku na skutek usterki technicznej lub mechanicznej. **
4. W okresie 12 miesięcy od daty zakupu (lub innym określonym w rękojmi lub gwarancji dostarczonej z przedmiotem) ujawniła się wada fabryczna towaru uniemożliwiająca lub znacznie ograniczająca jego używanie.***
5. W okresie 12 miesięcy od zakupu (lub innym określonym w rękojmi lub gwarancji dostarczonej z przedmiotem) nastąpiła niezawiniona przez kupującego usterka.***
* W przypadku zaistnienia sytuacji z pkt. 1 i 2 obowiązkiem sprzedawcy jest dostarczenie na swój koszt nowego egzemplarza lub w przypadku jego braku zwrot należności powiększony o koszt wysyłki jeżeli była wcześniej pokrywana przez kupującego. Sprzedający ma obowiązek poinformowania sprzedającego o reklamacji w ciągu 24h od odebrania przesyłki. Po uzgodnieniu sposobu reklamacji nabywca zobowiązany jest do dostarczenia towaru nie używanego i kompletnego który należy dostarczyć sprzedawcy w terminie do 14 dni roboczych. Wszystkie koszty wysyłek w obie strony w przypadku zaistnienia sytuacji z pkt. 1 i 2 pokrywa sprzedający. Określenie "znacząco inne cechy" w pkt. 2 oznacza takie cechy jak kształt, kolor, waga, rodzaj wykończenia, wyraźnie inne niż ujęte w zamówieniu.
**W przypadku zaistnienia sytuacji z pkt. 3 postępowanie takie same jak określone w pkt. 1 i 2 pod warunkiem że usterka zostanie zgłoszona w terminie 24h od odebrania przedmiotu.
***W przypadku zaistnienia sytuacji z pkt. 4 i 5 nabywca po wcześniejszym porozumieniu ze sprzedawcą odsyła uszkodzony przedmiot na koszt nabywcy, a sprzedawca zobowiązuje się do dokonania naprawy usterki. Jeżeli naprawa jest niemożliwa to sprzedawca zobowiązuje się do wymiany zepsutego egzemplarza na nowy, a w przypadku braku nowego do zwrotu należności lub zamiany na inny produkt po akceptacji nabywcy. W przypadku zaistnienia sytuacji z pkt. 4 i 5 koszt dostarczenia przedmiotu do sprzedawcy ponosi nabywca. Koszt odesłania naprawionego lub nowego przedmiotu ponosi sprzedawca/gwarant. Czas realizacji usługi jest regulowany ustawowo i wynosi do 14 dni od otrzymania wadliwego przedmiotu w celu jego naprawy lub wymiany. W szczególnych wypadkach czas realizacji może zostać wydłużony do 40 dni (podstawa prawna).
Reklamacji podlegają wyłącznie usterki powstałe bez winy nabywcy. W przypadku stwierdzenia usterki ewidentnie zawinionej przez nabywcę sprzedawca zastrzega sobie wycofanie z określonych powyżej zobowiązań.
Reklamacji nie podlegają zniszczenia opakowania nie zgłoszone w dniu odbiory przesyłki i jako takie nie mogą być powodem reklamacji.
Nabywca zobowiązany jest do załączenia pisemnego oświadczenia dotyczącego powodu reklamacji wg. załączonego wzoru wraz z dołączonym dowodem zakupu. Brak dowodu zakupu nie uniemożliwia reklamacji, ale w przypadku braku dowodu zakupu nabywca zobowiązany jest udowodnić fakt oraz datę dokonania zakupu w naszej firmie.
Wzór formularza reklamacyjnego znajduje się tutaj: Wzór formularza - reklamacja towarów
Wzór formularza odstąpienia od umowy znajduje sie tutaj: Wzór formularza - zwrot towarów
W przypadku braku oświadczenia sprzedający/gwarant nie zrealizuje reklamacji.
Sprzedający w sytuacjach kiedy jest do tego zobowiązany pokrywa koszty wysyłek do wysokości określonych w cenniku sprzedającego dla danego przedmiotu jaki obowiązywał w czasie sprzedaży. Wszelkie nadpłaty pokrywa nabywca.
Wszystkie regulacje finansowe sprzedający dokonuje wyłącznie przelewem na podane konta bankowe. W żadnym wypadku nie odbieramy przesyłek dostarczanych za zaliczeniem pocztowym.
We wszystkich wymienionych w pkt. 1 - 5 sytuacjach sprzedawca dopuszcza gratyfikacje finansowe lub inne rekompensaty proponowane przez nabywcę, ale tylko po wzajemnym uzgodnieniu warunków. W przypadku nie dojścia do porozumienia co do takowych obowiązują w/w warunki.
*******************************************************************
ZWROT BEZ PODANIA PRZYCZYNY / ODSTĄPIENIE OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ:
Zgodnie z ustawą z dn. 30.05.2014 o prawach konsumenta oraz ustawą o ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za produkt niebezpieczny (art. 7 ustawy) klient zawierający umowę na odległość (np. kupując produkt przez sklep internetowy) ma prawo odstąpić od niej bez podawania przyczyny w terminie do 14 dni roboczych liczonych od odebrania przesyłki. Konsument zobowiązany jest przedstawić pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy, a kolejno w ciągu 14 dni ma obowiązek odesłać zakupiony towar.
W praktyce zakupiony u nas wysyłkowo towar można zwrócić bez podania przyczyny w ciągu 14 dni roboczych liczonych od dnia potwierdzonego odbioru towaru z firmy wysyłkowej (podstawa prawna art.544 k.c.). Jeżeli kupujący nie będzie w stanie udowodnić kiedy przesyłkę odebrał zastosowana zostanie data zawarcia umowy sprzedaży.
WARUNKI DO SPEŁNIENIA PRZEZ NABYWCĘ:
1. Przedmiot zostanie zwrócony na koszt nabywcy w ciągu 14 dni roboczych licznych od dnia otrzymania przedmiotu oraz po wcześniejszym poinformowaniu sprzedającego. Jeżeli kupujący nie będzie w stanie udowodnić kiedy przesyłkę odebrał zastosowana zostanie data zawarcia umowy k-s.
2. Nabywca dołączy pisemną informację dotyczącą powodu zwrotu wraz z dołączonym dowodem zakupu.
Wzór formularza - Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa
3. Zwracany przedmiot posiada kompletne oryginalne opakowanie i nie nosi śladów używania ani nie posiada uszkodzeń.
Nie spełnienie powyższych warunków oznacza że przedmiot nie podlega zwrotowi i nie zostanie przyjęty.
Ponadto nabywca zobowiązany jest:
1. W przypadku wysyłki nabywca zobowiązuje się do należytego zabezpieczenia przedmiotu do transportu i bierze pełna odpowiedzialność za jego stan podczas transportu, także za uszkodzenia wynikające z niewłaściwego obchodzenia się przez usługodawcę.
2. Przesłać przedmioty przesyłką przedpłaconą. W żadnym wypadku nie odbieramy przesyłek za zaliczeniem pocztowym.
Po odebraniu zwracanego przedmiotu i stwierdzeniu jego prawidłowego stanu sprzedawca zobowiązuje się do zwrotu wartości przedmiotu (zakupy do dn. 24.12.2014) lub do zwrotu wartości przedmiotu wraz z kosztem wysyłki jaki nabywca poniósł podczas zakupu (zakup po 25.12.2014) na podany numer konta nabywcy w terminie maksymalnie 14 dni od odbioru przesyłki (podstawa prawna). Zwracamy należność wyłącznie przelewem na konto. Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania zwracanych rzeczy.
W przypadku wątpliwości co do stanu sprzętu, sprzedający ma prawo wstrzymać przelew zwrotny do momentu ekspertyzy serwisu.
Wszystkie inne powody zwrotu niż ujęte w rozdziale REKLAMACJA są traktowane na takich samych warunkach jak ZWROT BEZ PODANIA PRZYCZYNY, dotyczy to także sytuacji kiedy nabywca stwierdza że przedmiot nie spełnia jego oczekiwań praktycznych, jakościowych, estetycznych i innych.
Okresy podane w tym dokumencie mogą zostać nieznacznie przedłużone w przypadku zdarzeń losowych jak np. dłuższa dostawa z winy poczty, spóźniony odbiór, okres wzmożonych zakupów, itp.
W przypadku sprzedaży w siedzibie firmy powyższe przepisy nie obowiązują i zwrot bez podania przyczyny nie jest możliwy. W tym przypadku dopuszczamy wymianę produktu na inny.
OBOWIĄZEK NIEODPŁATNEGO ODBIORU ZUŻYTEGO SPRZĘTU POCHODZĄCEGO Z GOSPODARSTW DOMOWYCH.
Art. 37. - [obowiązek nieodpłatnego odbioru zużytego sprzętu pochodzącego z gospodarstw domowych] - Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2020.1893 t.j. | Akt obowiązujący
Wersja od: 28 października 2020 r. do: 31 grudnia 2021 r.
Art. 37. [Obowiązek nieodpłatnego odbioru zużytego sprzętu pochodzącego z gospodarstw domowych]
1.
Dystrybutor obowiązany jest do nieodpłatnego odbioru zużytego sprzętu pochodzącego z gospodarstw domowych w punkcie sprzedaży, o ile zużyty sprzęt jest tego samego rodzaju i pełnił te same funkcje co sprzęt sprzedawany.
2.
Dystrybutor, dostarczając nabywcy sprzęt przeznaczony dla gospodarstw domowych, obowiązany jest do nieodpłatnego odbioru zużytego sprzętu pochodzącego z gospodarstw domowych w miejscu dostawy tego sprzętu, o ile zużyty sprzęt jest tego samego rodzaju i pełnił te same funkcje co sprzęt dostarczony.
3.
Dystrybutor prowadzący jednostkę handlu detalicznego o powierzchni sprzedaży w rozumieniu art. 2 pkt 19 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym wynoszącej co najmniej 400 m2 poświęconej sprzedaży sprzętu przeznaczonego dla gospodarstw domowych, jest obowiązany do nieodpłatnego przyjęcia w tej jednostce lub w jej bezpośredniej bliskości zużytego sprzętu pochodzącego z gospodarstw domowych, którego żaden z zewnętrznych wymiarów nie przekracza 25 cm, bez konieczności zakupu nowego sprzętu przeznaczonego dla gospodarstw domowych.
4.
Dystrybutor jest obowiązany do umieszczenia w widocznym miejscu w punkcie sprzedaży informacji w zakresie, o którym mowa w ust. 1-3. Dystrybutor udostępniający na rynku sprzęt za pomocą środków porozumiewania się na odległość jest obowiązany do przekazania tych informacji w sposób umożliwiający zapoznanie się z nimi, w szczególności na stronie internetowej lub w formie komunikatu.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 2 marca 2000 roku o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. Nr 22, poz. 271 ze zm.);
Ustawa z dnia 27 lipca 2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141, poz. 1176, ze zm.);
Ustawa z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta.